Unser Konzept

ConSmart bringt Ihre Ideen zur Marktreife.

Die Vermarktung innovativer Konzepte erfordert eine breite Palette an Kenntnissen und Erfahrungen auf diversen Gebieten.

ConSmart erkennt und bewältigt Markteintrittsbarrieren, schafft eine Grundlage für Ihre Ideen und entwickelt diese gemeinsam mit Ihnen weiter.

Mit unserer praktischen Erfahrung bei Unternehmensgründungen, unserem fundierten akademischen Wissen und einem weitgespannten, branchenübergreifendem Experten-Netzwerk arbeitet unser hoch motiviertes Team daran, maßgeschneiderte Produkte und Kampagnen zu entwickeln – für Ihren Erfolg.

Consmart Consulting

Das Zusammenwirken von Beratung, Unternehmertum und Lehre erzeugt erhebliche Synergieeffekte, weshalb Consmart sich auf allen drei Gebieten engagiert.

Entlang der kompletten Wertkette sind wir in der Lage, Ihre Idee zu einem Produkt zu entwickeln. Über geeignete Marketing- und Vertriebsaktivitäten bringen wir Ihre Innovationen erfolgreich an den Markt.

Unsere Leistungen

Schreiben Sie Ihre Erfolgsgeschichte mit uns!

Investment opportunities

Für Startups

Sind Sie ein Startup und suchen Sie nach Investoren? Gerne unterstützen wir Sie.

Anfrage an: Prof. Dr. Wolfgang Rams

Für Investoren

Sind Sie Investor und interessieren Sie sich für ein Investment in ein Startup? Gerne helfen wir Ihnen, geeignete Unternehmen aus unserem Netzwerk zu finden.

Anfrage an: Prof. Dr. Wolfgang Rams

Real Estate

Möchten Sie lieber in klassische Objekte investieren? Dann könnten unsere Immobilienprojekte für Sie interessant sein.

Anfrage an: Sandra Rams

Unsere Projekte

Wie definiert sich Erfolg?

Real Estate

Would you rather invest in classic items? Then our real estate projects could be interesting for you. Request to: Sandra Rams

For Investors

Are you an investor and you interested in an investment in a startup? We are happy to help you to find suitable companies from our network. Request to: Prof. Dr. Wolfgang Rams

Investment opportunities

Are you a startup and search for investors? We are happy to assist you. Request to: Prof. Dr. Wolfgang Rams

Mobile Telecommunications

Customer: German Telco Start-Up (DualSIM) Challenge: Starting up a sustainable business with massive budget restrictions Key Questions: What sustainable options do we have to improve the start-ups liquidity? What is the best approach to push [...]

Training

„Productmanagement for Engineers - Idea, Strategy, Product- and Marketing Concept, Financial KPIs, Realisation/Project-management“; Deutsche Telekom AG.

Entrepreneurship / Venture Capital

Customer: German Corporate Venture Capital Company Challenge: To identify from a variety of interesting start-ups those, that can offer not only promising solutions, but also fit into the portfolio of the Group, where they can [...]

Entrepreneurship / International Roaming

Customer: Virtual Network Operator in Liechtenstein with focus on the International Roaming market Challenge: Company with high technical research skills developing a highly innovative product needs sales and marketing consultancy. Key Questions: What are potential [...]

Venture Capital / Whole Food / Financials

Customer: German catering Start-Up delivering organic food for schools and kindergartens Challenge: Setting up a start-up company out of the investment fund’s portfolio in the area of ‘Organic-Food’ Key Questions: Which suppliers are following an [...]

Publication

Gerpott, T. J. / Rams, W. / Schindler, A. (2001): Customer retention, loyalty, and satisfaction in the German mobile cellular telecommunications market. In: Telecommunications Policy, 25: 249-269.

Mobile Telecommunications

Customer: Swiss Mobile Virtual Network Operator (Naka AG / allnetSim) Challenge: Company with high technical research skills developing a highly innovative product needs sales and marketing consultancy. Key Questions: How is the target customer segment [...]

Entrepreneurship / Venture Capital

Customer: Innovative companies with unsatisfied demand for capital and Venture seeking Investors. Challenge: Identifying most promising business ideas from the multitude ideas and to unite the entrepreneurs with a suitable investor. Key Questions: Is the [...]

Lecture E

„Selbstmanagement“; Provadis School of International Management and Technology AG Frankfurt a. Main.

Entrepreneurship

,

The Cerafon SIM card is a prepaid card that allows you to make calls in 33 European countries at a unit price of 9.9 cents mobile-to-mobile. All places. All destinations......read more

Publication

Rams, W. (2001): Kundenbindung im deutschen Mobilfunkmarkt – Determinanten und Erfolgsfaktoren in einem dynamischen Marktumfeld. Wiesbaden: DUV.

Corporate Development and Strategy

Customer: Consulting / German Mobile Network Operator Challenge: In a dynamic market, which gave reason to expect enormous potential for growth, the task was to develop and implement a strategy without interfering into the dynamic [...]

GoToMarket

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: To counter the competition and to support the sales activities with attractive offers, it requires targeted promotions - challenge was to prepare these promotions in the shortest time to [...]

Vodafone – Enterprise

Customer: German Mobile Network Operator (Vodafone - Enterprise) Challenge: When merging a mobile and a fixed line provider synergies should be used and special, convergent products launched to market. Key Questions: How can the processes [...]

Lecture C

„Business Planning“; Provadis School of International Management and Technology AG Frankfurt a. Main.

Fixed-Mobile Covergent Products

Customer: German Fixed Networt Operator Challenge: The combination of mobile and fixed line products promises a competitive advantage in the market or in the perception of the customer. Network providers that often offer both fixed [...]

Publication

Gerpott, T. J. / Rams, W. (2000): Kundenbindung, -loyalität und -zufriedenheit im deutschen Mobilfunkmarkt: Ergebnisse einer empirischen Studie. In: Die Betriebswirtschaft, 60: 738-755.

Strategy / Location Based Services

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: Definition of a product strategy for Location Based Services Key Questions: What are the relevant customer segments for location based services? What customer insights do we need to create [...]

Lecture B

„Technology- and Innovation Management“; Provadis School of International Management and Technology AG Frankfurt a. Main.

Product Mangement / Trainings

Customer: German Fixed Networt Operator Challenge: In a highly innovative market a basic understanding of technical fundamentals is an important expertise of a product manager. That’s why many employees with a technical background work in [...]

Publication

Gerpott, T. J. / Rams, W. (2001): Bindung, Loyalität und Zufriedenheit von Geschäftskunden im deutschen Mobilfunkmark. In: Telekom Praxis, 78(2): 11-22.

Turkish Mobile Network

Customer: Turkish Mobile Network Operator Challenge: A Turkish Mobile Network Operator intends to enter the German Mobile market in order to address Turkish Immigrants in Germany. Key Questions: What kind of market entry barriers do [...]

Device Management

Customer: Spanish Online Portal Challenge: A tense internal team situation impeded the introduction of products in order to renewal the unprofitable and inefficient Hardware business. Key Questions: How can we improve the procurement processes for [...]

Publication

Gerpott, T. J. / Rams, W. (1999): Kundenbindung, -loyalität und -zufriedenheit im deutschen Mobilfunkmarkt: Ergebnisse einer empirischen Kausalanalyse, ZfTM-Work in Progress Papier Nr. 7, Duisburg: ZfTM.

Conformance Testing

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: Testing of mobile network components to Guarantee of flawless function Key Questions: What tests and test systems do we need and perform to assure the interworking between Radio Network [...]

Process and customer care management

Customer: Swiss Consulting firm Challenge: The documentation of processes is seen by many companies as a tedious and ultimately unnecessary measure. Dynamic environments are in conflict with a detection of the changing status quo. The [...]

Lecture A

„(Telecommunication) Industry Sector specific Management“; Provadis School of International Management and Technology AG Frankfurt a. Main.

Customer Retention

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: With high devices subsidies, customers with expiring contracts become motivated to finish their old contract and to sign a new - again subsidize - contract. The challenge was to [...]

Multi Channel

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: In context to one of the major mergers at the German Telco market between a Mobile Provider and a Cable TV company a harmonization and integration of product and [...]

Lecture D

„Industrielle Management Systems“; Provadis School of International Management and Technology AG Frankfurt a. Main.

eCommerce / Internet Sales

Customer: German Mobile Network Operator Challenge: The online marketing/sales channel is one of the most innovative and future-orientated sales channels in a common marketing mix. Therefore, steady investments and the acquisition of budget and attention [...]

(Y)our Leader Team

It is not the strongest of the species that survives,
it is the one that is the most adaptable.
– Charles Darwin –

Prof. Dr. Wolfgang Rams
Prof. Dr. Wolfgang RamsCEO / Founder
Bevor Wolfgang im Jahre 2007 die ConSmart GmbH gründete, war er in verschiedenen Ländern und Unternehmen in Managementpositionen tätig.
Er arbeitete unter anderem als Strategie-Direktor bei der Polska Telefonia Cyfrowa in Warschau und als Produkt Manager für T-Online (Ya.com) in Madrid sowie für die Deutsche Telekom in Bonn im Bereich Unternehmensstrategy sowie Produkt- und Marketingmanagement. Zudem war er für die T-Venture tätig, wo er als Senior Investment Manager die Analyse und Initiierung einiger innovativer Startup- Unternehmen verantwortete und als Aufsichtsratsmitglied deren Entwicklung maßgeblich beeinflusste. In dieser Position war es Wolfgang auch möglich, ein weitläufiges Netzwerk in die Venture Capital Szene aufzubauen.

Wolfgang ist Professor für Marketing und Vertrieb im Schwerpunkt Entrepreneurship sowie Technologie- und Innovationsmanagement an der Provadis School of International Management and Technology AG in Frankfurt. Er promovierte im Bereich Marketing an der Mercator School of Management Universität Duisburg-Essen unter Prof. T.J. Gerpott. Als Diplomingenieur der Elektrotechnik (Schwerpunkt Nachrichtentechnik), absolviert an der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule (RWTH) Aachen, verfügt er in Kombination mit seiner wirtschaftswissenschaftlichen Ausbildung über ein fachbereichsübergreifendes Wissen an der Schnittstelle zwischen Technologie und Marketing.

Wolfgang spricht fließend Deutsch und Englisch und besitzt Kenntnisse in Spanisch, Französisch und Polnisch.

Dragan Zivkovic
Dragan ZivkovicCTO / Head of Technology
Dragan arbeitete als stellvertretender technischer Direktor in einer Druckerei, bevor er bei Hewlett Packard im IT-Sektor für Hard- und Software, Netzwerke und IP-Videos tätig wurde.
Er erweiterte daraufhin seine Kenntnisse und arbeitet seither auch im Bereich Web- und Graphikdesign (PHP, HTML, SEO, CSS, CMS, PSD Slice), Animation und 3D Visualisierung.

Dragan war viele Jahre Mitarbeiter in einer Graphik Agentur, für welche er Websites programmierte und viele Erfahrungen in Graphikdesign und Filmanimation sammelte.

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T +49 (0) 211 92 41 05 70
F +49 (0) 211 92 41 05 79

Rather Str. 110d
40476 Düsseldorf
Germany

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Consmart GmbH
Geschäftsführer:
Prof. Dr. Wolfgang Rams
Rather Str. 110d
D-40476 Düsseldorf

Eingetragen unter: HRB 57261 beim Amtsgericht Düsseldorf
Umsatzsteuer-Ident.-Nummer: DE 814967855

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